Платники мають можливість отримати від Контакт-центру ДПС інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства
Платники мають можливість отримати від Контакт-центру ДПС інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства
Гайворонський сектор обслуговування платників Голованівської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє. Контакт-центром ДПС (далі – Контакт-центр) фізичним та юридичним особам надаються:
- інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС;
- інформацію щодо роботи Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС;
- інформацію щодо стану обробки звітності, функціонування електронних сервісів ДПС;
- персоналізовані дані щодо розрахунків з бюджетом, наявності податкового боргу та заборгованості з єдиного внеску.
Відповіді надаються за визначенням фізичних та юридичних осіб засобами комунікації (фіксований телефонний зв’язок, мобільний зв’язок, месенджери, електронна пошта).
Також Контакт-центром приймає:
- звернення заявників на сервіс «Пульс»;
- усні звернення громадян відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»;
- запити на інформацію відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
- інформацію фізичних та юридичних осіб про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»;
- повідомлення від працівників ДПС та її територіальних органів про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону України «Про запобігання корупції», вчинені іншими працівниками ДПС та її територіальних органів.
Крім того, через Контакт-центр здійснюється запис фізичних та юридичних осіб на візит до центрів обслуговування платників.
Чи потрібно ФОП після реєстрації в ЄДР за місцем проживання подавати до контролюючого органу за основним місцем обліку Заяву за ф. № 20-ОПП?
Гайворонський сектор обслуговування платників Голованівської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області інформує, що згідно з п. 65.1 ст. 65 Податкового кодексу України взяття на облік фізичних осіб – підприємців у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором згідно з Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588.
Об’єктами оподаткування є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
Згідно з п. 8.4 розд. VIII Порядку Заява про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
У разі, якщо місце проживання фізичної особи - підприємця є місцем, де провадиться його підприємницька діяльність, або воно пов’язане зі здійсненням підприємницької діяльності, то фізична особа - підприємець повинна подати до контролюючого органу за основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після реєстрації Заяву за ф. № 20-ОПП з інформацією щодо фактичної адреси провадження підприємницької діяльності як про об’єкт оподаткування.
РРО та торгівля в Інтернеті: хто і коли зобов’язаний видавати фіскальний чек
З розвитком електронної комерції все більше українського бізнесу реалізують товари та послуги онлайн. Проте багатьох турбує питання: чи потрібно застосовувати РРО або програмний РРО (ПРРО) при інтернет-продажах? Відповідь — так, у більшості випадків застосування РРО є обов’язковим. Пояснюємо детально з посиланнями на законодавство.
Основним документом, який регулює застосування реєстраторів розрахункових операцій, є Закон України №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон № 265). Встановлення винятків щодо незастосування РРО іншими законами, окрім Податкового кодексу України (ПКУ), не допускається.
Згідно з п. 2 ст. 3 Закону №265, суб’єкти господарювання, які проводять розрахункові операції, у тому числі через Інтернет, зобов’язані надати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми та змісту (фіскальний чек) у паперовій або електронній формі. Це стосується не лише готівки, а й розрахунків за допомогою платіжних карток, мобільних сервісів чи онлайн-банкінгу.
Обов’язок застосування РРО/ПРРО виникає не лише у момент передачі товару, а з моменту проведення розрахункової операції, якщо вона пов’язана з господарською діяльністю (п. 1 ст. 3 Закону № 265).
Звертаємо увагу, що обов’язок застосовувати РРО / ПРРО на загальних засадах з 01.01.2022 не поширюється лише на фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку І групи (п. 296.10 ст. 296 ПКУ).
Особливості для інтернет-торгівлі Закон України від 03 вересня 2015 року № 675-VIII «Про електрону комерцію» (далі – Закон № 675) визначає продаж товарів дистанційним способом (підп. 14 п. 1 ст. 3), що включає електронні угоди без фізичного ознайомлення з товаром. Водночас згідно з роз’ясненням Національного банку України (лист від 28.11.2019 № 57-0007/62082) квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою ЕПЗ, не є розрахунковим документом у розумінні Закону № 265 та не підтверджує факт продажу товару (отримання послуг), а лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ. Якщо покупець оплачує товар або послугу через платіжну систему (наприклад, за допомогою банківської картки через інтернет), то банк або платіжний сервіс, який проводить цю операцію, не є продавцем і не видає чек. У цьому випадку:
· платником є сам покупець — власник платіжної картки;
· отримувачем коштів є той, хто надає товар або послугу — наприклад, інтернет-магазин, підприємство, фізична особа.
Тому, якщо товар або послуга продається через інтернет і оплата відбулася за допомогою платіжної картки, саме продавець зобов’язаний застосувати РРО/ПРРО і видати фіскальний чек покупцю. Це обов’язкова вимога законодавства — незалежно від того, яка платіжна система була використана. Суб’єкт господарювання завжди має визначити, де саме відбувається розрахунок із покупцем. Якщо це зробити неможливо, наприклад, коли покупець отримує електронний товар, як-от програму, електронну книгу, довідку, оцінку чи інший файл виключно онлайн, тоді використовувати РРО не потрібно. Але якщо товар або послуга передається фізично (наприклад, товар доставляється кур'єром або послуга надається особисто), то підприємець зобов’язаний застосовувати РРО і видавати покупцеві фіскальний чек. Більш розлого читайте на вебпорталі ДПСУ Просимо враховувати ці вимоги у щоденній роботі, аби уникнути непорозумінь з контролюючими органами та дотриматися принципів прозорої господарської діяльності.