Інформація для ВПО
КРОКИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ КОМПЕНСАЦІЇ ЗА ЗРУЙНОВАНЕ МАЙНО
Питання нормативно врегульовано:
-Постанова КМУ від 20.03.2022 року №326 "Про затвердження Порядку визначення шкоди збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації";
-Постанова КМУ від 26 березня 2022 р. №380 "Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації".
Право на компенсацію матимуть зокрема фізичної особи, які є:
•власниками відповідного нерухомого майна або замовниками будівництва щодо об'єктів будівництва;
•інвесторами у житлове будівництво об'єктів, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт (зокрема прийнятих в експлуатацію об'єктів, щодо яких не оформлено право власності);
•членами житлово-будівельних кооперативів, які викупили квартиру чи інше приміщення кооперативу, але не оформили право власності на нього;
•спадкоємці усіх вище перерахованих категорій.
Кроки для отримання компенсації:
Для подання повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсії, спричинених військовою агресією російської федерації (далі - повідомлення) необхідно:
- Звернутись до центру надання адміністративних послуг чи нотаріуса незалежно від місця проживання чи перебування фізичної особи. Це може зробити, як власник житла особисто, так його представників на підставі нотаріально посвідченої довіреності.
- Якщо власників одного й того ж будинку є декілька, повідомлення подає кожен з них окремо. Якщо власник володіє декількома зруйнованими будинками, повідомлення подаються на кожен окремий будинок.
Повідомлення можна подати й через мобільний додаток Порталу Дія за посиланням: http://diia.gov.ua/services/poshkodzhene-majno
У повідомленні слід зазначити такі дані:
1)прізвище, власне ім'я, по батькові особи;
2)реєстраційний номер облікової картки платника податків особи ( у разі подання з використанням мобільного додатка Порталу Дія) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному державному органу і мають відмітку у паспорті) (у разі подання через Портал Дія), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі ( за наявності);
3)контактні дані особи (номер телефону, адреси електронної пошти);
4)відомості про нерухоме майно:
- тип нерухомого майна;
- загальну площу нерухомого майна. У разі відсутності точної інформації щодо загальної площі, протяжності нерухомого майна зазначається орієнтовна площа;
- адресу (місцезнаходження) нерухомого майна;
- інформацію про те, що нерухоме майно є об'єктом культурної спадщини (у разі потреби);
- інші технічні характеристики нерухомого майна (за наявності);
- форму власності нерухомого майна;
- наявність/відсутність статусу пам'ятки культурної спадщини;
5)відомості про кількість осіб, що проживали в нерухомому майні (для житлового фонду);
6) відомості про пошкодження або знищення нерухомого майна (дата та орієнтовний час настання події, опис пошкодження, зокрема площа або протяжність пошкодженого нерухомого майна, фото-, відеофіксація (за наявності).