Про реєстрацію касира для програмного РРО
Про реєстрацію касира для програмного РРО
Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомляє. Суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на ПРРО самостійно або визначати уповноважених осіб (касирів). Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи/електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа. Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО. Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО. Електронні форми повідомлень J1391802/F1391802 розміщені за посиланнями: https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm; https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm. Повідомлення можна подати, використовуючи програмне забезпечення Електронного кабінету, або будь-яке інше програмне забезпечення, наявне у суб’єкта господарювання.
Після припинення підприємницької діяльності необхідно прозвітувати
Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області нагадує, що фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності, зобов’язані прозвітувати про суми отриманого доходу за період діяльності. При цьому, термін подання «ліквідаційної звітності» залежить від того, на якій системі оподаткування був ФОП. Зокрема, платники єдиного податку мають прозвітувати протягом 40 календарних днів після останнього дня кварталу, в якому проведено зняття з реєстрації. ФОП на загальній системі оподаткування має прозвітувати протягом 20 календарних днів після останнього дня місяця, в якому проведено його ліквідацію. Звертаємо увагу, що при наявності ключа електронного цифрового підпису, декларацію можна надати в електронному вигляді через Електронний кабінет на сайті ДПС України.
Визначення загального МПЗ фізичним особам, які не зареєстровані як ФОПи, здійснюється контролюючими органами
Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області нагадує, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, вводиться поняття мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ).Відповідно до п. 64 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік.Платником у частині МПЗ є резидент, який володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п. 162.1.1 прим.1 п. 162.1 ст. 162 Кодексу).Підпунктом 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 Кодексу встановлено, що визначення загального МПЗ фізичним особам, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб до 1 липня року, наступного за звітним.Звертаємо увагу, що платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – фізичної особи включаються: податок на доходи фізичних осіб (далі – податок) та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції; земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь (п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 Кодексу).Отже, вперше фізичні особи, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, отримають податкове повідомлення-рішення з детальним розрахунком суми річного податкового зобов’язання з податку за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, до 01.07.2023.Слід зазначити, що у разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування (при оформленні таких взаємовідносин відповідно до чинного законодавства) МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному Кодексом.Тобто, для фізичних осіб, які відповідно до норм Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України та Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161 «Про оренду землі» оформили взаємовідносини щодо передачі сільськогосподарських угідь в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування, МПЗ контролюючим органом не визначається. У такому випадку МПЗ за такі землі сплачує орендар.Розрахункова сума МПЗ визначається за формулами, встановленими ст. 38 прим.1 Кодексу, в залежності від наявної нормативно грошової оцінки відповідної земельної ділянки або нормативно грошової оцінки 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Кодексом для справляння плати за землю; коефіцієнту та кількості календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) платника податків.Звертаємо увагу, що відповідно до п. 67 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт застосовується із значенням 0,04.Сума податку у частині позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги площі кожної із земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, та сплачується (перераховується) до місцевих бюджетів за місцезнаходженням таких земельних ділянок.У разі згоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов’язанням та/або розрахованою сумою річного податкового зобов’язання з податку такий платник зобов’язаний сплатити зазначену у відповідному податковому повідомленні-рішенні суму податку протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.п. 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 Кодексу).Відповідно до п.п 170.14.6 п. 170.14 ст. 170 Кодексу, у разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку такий платник податку має право у порядку, встановленому ст. 42 Кодексу, протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо: земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі; суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції; суми сплачених податків, зборів, платежів.
Що робити, якщо в Електронному кабінеті невірно вказана адреса фізичної особи?
Гайворонська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області повідомляє. Популярний сервіс ДПС Електронний кабінет в процесі функціонування взаємодіє з іншими інформаційно-комунікаційними системами ДПС, зокрема з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (далі – Державний реєстр). Порядок та процедури реєстрації в Державному реєстрі регламентовані Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 29.09.2017 № 822 (із змінами та доповненнями), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за № 1306/31174 (далі – Положення № 822). Відповідно до вимог Положення № 822 дані до Державного реєстру вносяться на підставі Облікової картки платника податків за ф. № 1 ДР або Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків за ф. № 5 ДР (далі – Заява № 5ДР), наданих фізичними особами до контролюючих органів. Таким чином, якщо в Електронному кабінеті у вкладці «Загальна інформація про платника» меню «ЕК для громадян» наявні розбіжності реєстраційних даних (адреса реєстрації та фактичного проживання), то фізична особа може оновити інформацію в Державному реєстрі шляхом надання Заяви № 5ДР. Зробити це нескладно за допомогою Електронного кабінету. Крок 1 Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету (за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС). Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. Крок 2 Зайдіть до меню «ЕК для громадян», оберіть розділ «Заява про внесення змін до ДРФО (5 ДР) та натисніть «Створити». Крок 3 Внесіть необхідні дані. Прикріпіть скановані копії необхідних документів у «Додатки». Перевірте наявність та правильність заповнення реквізитів, натиснувши «Перевірити». Крок 4 Збережіть документ та підпишіть його за допомогою КЕП. Натисніть «Відправити». Крок 5 Повідомлення про отримання документу та результати обробки Заяви № 5ДР можна перевірити у меню «Вхідні/вихідні документи». У разі необхідності повідомлення можна завантажити у форматі pdf. Звертаємо увагу, що для зручності платників на офіційній сторінці вебпорталу ДПС України у розділі «Онлайн-навчання» (за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya) розміщені роз’яснювальні текстові, презентаційні та відео матеріали з питань роботи в Електронному кабінеті.
Чи потрібно керівнику ЮО, який виконує обов’язки касира, отримати додатковий електронний підпис?
У разі якщо на програмному реєстраторі розрахункових операцій (далі – ПРРО) буде застосовуватись кваліфікований електронний підпис керівника (директора) юридичної особи, який виконує обов’язки касира, то необхідно подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) за формою № 5-ПРРО (J/F1391802) з даними сертифіката до електронного ключа, який обрано для застосування в ПРРО. При цьому, отримувати додатковий кваліфікований електронний підпис для застосування в ПРРО керівнику (директору) юридичної особи в такому випадку не потрібно.
Яким чином здійснити тестування ПРРО?
Програмне забезпечення програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) від ДПС (WEB, Android, iOS, Windows) у т. ч. передбачає роботу в тестовому режимі. Тестовий режим роботи ПРРО – це особливий режим, при активації якого усі операції проводяться у тестовому режимі та реєструються фіскальним сервером контролюючого органу з елементом true у xml форматі усіх документів. При цьому, на друкованій формі тестового чека та фіскального звітного чека (далі – чек, Z-звіт) відображається напис: «Тестовий нефіскальний чек», «Тестовий нефіскальний звітний чек» відповідно. Керівництво користувача ПРРО (WEB, Android, iOS, Windows), що розміщене у банері «Програмні РРО» на вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha), містить детальну інформацію про налаштування тестового режиму роботи ПРРО (підрозділ «Тестовий режим» розділу «Основні функціональні можливості ПЗ ПРРО»).Налаштування тестового режиму необхідно здійснювати для ПРРО із закритою зміною. Для активації тестового режиму ПРРО від ДПС необхідно перейти у меню «Налаштування» та обрати розділ «Тестовий режим». Після цього у поле пошуку ввести фіскальний номер ПРРО, на якому планується проводити тестування, або обрати його із запропонованого переліку. Також можливо перевести у тестовий режим роботи всі зареєстровані суб’єктом господарювання ПРРО одночасно. Для цього у розділі «Тестовий режим» необхідно натиснути кнопку «Активувати для всіх кас».Після завершення тестування ПРРО у розділі «Тестовий режим» в меню «Налаштування» необхідно обрати режим «не активовано» для такого ПРРО або «Вимкнути для всіх кас» відповідно для всіх ПРРО.Розробники ПРРО для випробування розробленого ними програмного забезпечення також мають можливість протестувати розроблений ПРРО та передбачити у його програмному забезпеченні функцію тестування ПРРО для користувачів.Якщо розробник ПРРО обрав для його роботи АРІ фіскального сервера Єдине вікно подання електронної звітності, то тестові документи, що створюються ПРРО (чек, Z-звіт), повинні містити елемент true У разі використання в роботі з ПРРО АРІ фіскального сервера Електронний кабінет, для тестування програмного забезпечення, тестові документи направляються на тестовий АРІ за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua:9443.