До 10 червня 2021 року платники мають можливість скористатись процедурою по списанню пені та штрафів
До 10 червня 2021 року платники мають можливість скористатись процедурою по списанню пені та штрафів
Гайворонської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області нагадує, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1072), зокрема, підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим п. 23. Нагадуємо, що положення вищезазначеного пункту не застосовується щодо: ? великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 ПКУ; ? осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства; ? осіб, відносно яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу; ? банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»; ? осіб, які мають податковий борг з митних платежів; ? осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені. Згідно з пунктом 23 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати основної суми податкового боргу, підлягають списанню у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків. Разом з тим, платнику надається право виконати вимоги пункту 23 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ протягом шести місяців з дня набрання чинності цим пунктом, а саме до 10 червня 2021 року. Заяву платника має бути оформлено датою не раніше дати набрання чинності пунктом 23 підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ (10.12.2020). Заяви подаються платником до головного управління ДПС за місцем адміністрування відповідного платежу (з урахуванням відкритих ІКП). У разі, коли платник податків має намір скористатися процедурою, визначеною пунктом 23 підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ, по декількох платежах, які адмініструються у різних головних управліннях ДПС, він має подати заяви до кожного такого головного управління ДПС окремо. Заяви, оформлені платниками без зазначення необхідної інформації, та/або без урахування наведених вище вимог, задоволенню не підлягають. Про відмову у застосуванні пунктом 23 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ платників необхідно повідомляти протягом п’яти днів з дати реєстрації заяви та присвоєння їй вхідного номеру у головному управлінні ДПС. Відмова має бути аргументованою та містити усі зауваження для їх можливого оперативного врегулювання платником податків. Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Перебіг строків давності зупинено на період карантину, встановленого у зв’язку з коронавірусною хворобою (COVID)
Гайворонської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомляє, що відповідно до абзацу 11 п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених ст. 102 Податкового кодексу України.
Для звірки щодо нарахування майнових податків скористайтеся сервісом «Листування з ДПС» Електронного кабінету або засобами поштового зв’язку
Гайворонської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області нагадує про наближення термінів надсилання (вручення) податковими органами податкових повідомлень - рішень платникам податків з нарахованими сумами податкових зобов’язань з майнових податків: з плати за землю та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Відповідно до норм Податкового кодексу України, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до податкових органів для проведення звірки даних щодо: - об'єктів оподаткування майновими податками (житлової та/або нежитлової нерухомості, земельних ділянок, що перебувають у власності платника податку); - розміру площ об'єктів оподаткування; - розміру ставок податку; - права на користування пільгою зі сплати податку; - нарахованої суми податку. Важливо: Для звірки даних щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платники мають звертатися до податкових органів за своєю податковою адресою, а для звірки щодо плати за землю необхідно звертатись з письмовою заявою до податкового органу за місцем знаходження земельної ділянки. Нагадуємо, що електронні сервіси податкової служби надають можливість платникам податків виконувати всі необхідні функції без безпосереднього звернення до податкового органу, що особливо актуально в період карантинних обмежень, оскільки це не лише економить час платників податків а й убезпечує їх від загрози отримати небезпечну інфекцію. Рекомендуємо платникам використовувати сервіс «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: http:// cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. У приватній частині Електронного кабінету розміщено сервіс «Листування з ДПС», який надає можливість електронного листування користувача з органами ДПС (створення та направлення платником листів до органу ДПС у довільній формі). Меню «Листування з ДПС» дає можливість подати до відповідного органу ДПС лист, заяву, звернення, скаргу, пропозицію, тощо, та пакет документів, необхідний для проведення звірки з податковим органом щодо нарахування майнових податків: плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів: - регіон в якому знаходиться орган ДПС; - орган ДПС, до якого відправляється лист; - тип документа; - тематика звернення; - короткий зміст листа; - сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ). Важливо: Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».Відповідь на лист (запит тощо) надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами. Платники податків, які з певних причин не мають змоги отримати КЕП та скористатися послугами приватної частини Електронного кабінету, заяву та пакет документів, необхідних для проведення звірки даних, можуть надіслати засобами поштового зв’язку.
Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування ФОП може надіслати через Електронний кабінет
Гайворонської ДПІ Головного управління ДПС у Кіровоградській області нагадує, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до податкового органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі - Заява). Заява подається за вибором платника податків, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі. До поданої Заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІУ групи, зареєстровані в установленому порядку ФОП, відповідно до п.п. 298.8.5 п. 298.8 ст. 298 ПКУ подають Заяву до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація.
Форму Заяви та Розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі - Розрахунок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.Для надсилання Заяви ФОП у меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. За замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.У формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. У разі переходу ФОП на спрощену систему оподаткування (І-ІІІ група платників єдиного податку) додатково до Заяви подається Розрахунок. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля. Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом. Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції формується друга квитанція, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття електронного документа.За наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції. Вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції № 2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету